Sep 7, 2011

~ al kisah ~

ni sambungan dari ~ al kisah ~ raya saya...
ada dua story yang saya dengan semua family saya tak leh lupa : -



~ al kisah yang pertama ~
petang tu, saya dah penat asyik duk dapur je sama gak dengan kak nina n adik saya.. but then my parent n semua yang dh berumur ni gie beraya rumah sedara mara.. then tinggal kami berlima saje dirumah, tinggal saya, adik, kak nina, pipah n syafiq.. so bila semua dah kuar tutup pintu, baring. tiba-tiba je ada orang ketuk pintu bagi salam. so apa lagi kabutlah slowkan tv n semua diam.. ni gara-gara malas nk layan.. yang buat terkejutnye ialah yang si shafiq ni gie tutup lampu lak.. dah kantoikan.. padahal org tu dh smpi depan pintu.. skali apa lagi yg si sedara ni call lah pak cik wok nye mengadu yg kami tak nak layan.. balik je dorang dari raya, kami kenalah marah.. kuang..kuang..kuang..


~ al kisah yang kedua ~
masa nak gie makan ikan bakar tu, kami semua convoylah kiranye 3 kereta.. saya n my family n kak nina satu kereta.. nilah padahnye kalau beriya sangat bila bawak kereta sambil bercakap, ketawa tak ingat dunia.. ni ditujukan kepada baba saya... tgh syok-syok bercerita dalam kereta ni kami dah terikut salah keretalah.. jenis kereta, no kete n warna kete semua sama. n yang lg samanye ialah org yang berada dalam kereta tu.. cukup corum.. yang buat kitaorg sedar bila kereta tu masuk jalan pelik dekat area kedai makan cina (kg setiawan).. tapi masa tu kitaorg ikut lagi sampaikan adik saya leh cakap apa tau (ooo... ni along ni ikut jalan shorcut ni) lepas tu mama saya cakap apa (ooo.. agaknya dorang nak makan tempat lain ni) oklah.. skali pusing punya pusing kereta tu masuk parking.. sekali keluar cina dah.. tak nak bantai tergelak kami semua dalam kereta masa tu.. nasib baik kami pun tak ikut sekali masuk parking tak pasal-pasal gie makan kedai bak kuk teh kan.. dh lepas tu dalam kereta kecoh jalanlah terus sampai teluk batik.. sampai-sampai semua tanya kenapa lambat.. apa lagi kami pun storylah, ha amik semua dok gelaklah.. kecoh kedai makan tu..



No comments:

Post a Comment