Feb 2, 2010

first day of my work was terrible

2/2/2010 saya supposed mula kerja dekat CIMB card center
then saya pun pergilah kerja dengan semangatnya
klah, bila sampai saya jumpa lynett
then dia suruh saya sign attendent
and pergi dekat kak nabila
start belajar pasal cardlink and workbasket
klah saya ok lagi
saya pun amik note and belajarlah
dengan harapan nak keje sungguh-sungguhlah ni
tapi tak sampai pun petang saya dah kena berhenti kerja dengan
beralasankan yang betul-betul tidak munasabah oleh seorang boss.
baru satu jam saya belajar dari pukul 8.45 - 9.46
tepat 9.46 lynett jumpa saya and cakap macam ni..
lynett
ara i'm so sorry because for the temporrary you cannot join us because we dont have any place or any PC for you to do a work..
so you must find another job...
i"m so sorry


me

i'll cannot because i'll already reject my application for the other job just because i'll already get a job here. why you do this to me. actually you must reserve one place for me if you already know one of the new staff will come and start her work on the 2 febuary... but then why you still do a vacant if you dont have any place for the new staff..


apa lagi saya pun dah lepas cakap,
saya pun nangislah..
saya memang tak boleh marah orang lepas tu je mesti nangiskan.
inilah satu perangai yang saya kena ubah...
please help me my friend to change
my cry habit after scold people or angry with someone..
huhuhu..
saya pun terus bla and suruh baba saya amik.
saya terus cite kat baba saya lagi...
bila baba saya tahu,
apa lagi baba saya pun call lah lynett
sebab tak patut dia buat macam tu..
tahu tak staff kat situ,
semua marah kat lynett and ada yang cakap bagi gaji sebulan lah,
suruh su lah, suruh samanlah... macam-macam lagilah..
kecewa gilelah..
suka-suke je cakap macam tu yek
dia ingat saya nak keje ni main-main ke
saya paling tak boleh terima yek alasan dia
ada ke patut dia cakap sebab tak ada tempat duduk,
tak ada kerusi and meja and PC
gile tak munasabah and tak logik gile lah
alasan dia.. tu yang buat saya bengang gile
kalau kata keje saya tak bagus ke
boleh lah terima ini sebab tak ada meja.
daaaaaaaaaaa!!!!!
nasib baik saya ada interview 4/2/2010
ada interview lain dekat cimb yang sama tapi
department lain. kali ni boss dia sendiri call saya..
hehehh... hopefully dapat.. wish me luck...
so dalam erti kata lain saya start keje
untuk hari pertama and diberhentikan
kerja dihari pertama... hebat tak..

No comments:

Post a Comment