Nov 29, 2009

18 filem atau drama cinta yang saya suka....

saya ni suka sangat tengok drama, filem atau apa-apa sahaja yang boleh membuatkan saya inginkan sesuatu ataupun rasakan sesuatu ataupun ingatkan sesuatu. apa sahaja yang disampaikan oleh pembuat filem atau drama semuanya adalah kisah kehidupan manusia yang tidak boleh lari dari relaiti hidup... seperti selalu yang selalu orang kata, kita hanya merancang dan tuhan yang akan tentukan. bagi saya semua itu adalah benar, bila seorang pengarah membuat filem atau dramanya itulah kisah manusia yang sedia ada di bumi ini. segalanya benar, mungkin tidak jadi pada saya tetapi mungkin terjadi kepada insan-insan lain.
so bila saya tonton drama atau filem, saya sentiasa akan related kan dengan apa yang saya tonton. banyak cerita saya tonton menjadi idaman saya. bak kata orang semua itu lakonan, tapi bagi saya lakonan oleh satu watak mampu memainkan peranan dan mampu menjadi pendorong kepada sesiapa sahaja yang menonton. yang sebenarnya saya ni suka berangan lor... hehehehe!!!! tapi saya tak pernah dapat apa yang saya impikan macam dalam cerita yang saya suka. macam saya kata tadi, mungkin tak berlaku pada saya tetapi pada orang lain, dan mungkin belum lagi sampai kot apa yang saya idamkan.
cerita atau filem yang romantik dan yang menjadi kegemaran saya:-
* meteor garden (taiwan series)
* boys over flower (korean series)
* full house (korean series)
* princess hour (korean series)
* all about eve (korean series)
* gol n gincu (malay series)
* sinderella (malay series)
* sanay wala nang wakas (filipina series)
* ada apa dengan cinta (indonesian movie)
* ayat-ayat cinta (indonesian movie)
* apa ertinya cinta (indonesian movie)
* eiffel i'm in love (indonesion movie)
* selamat pagi cinta (malay movie)
* twilight (english movie)
* a cindarella story (english movie)
* because of u ( filipina movies)
* forever more (filipina movie)
* 500 days of summer

No comments:

Post a Comment