Mar 4, 2011

the curious case of benjamin button



Second movie that he asked me to watch
is "the curious case of Benjamin button"
ok, for this movie, I know about it
because this movie win a lots of award,
and it’s actually based on the true story.
yang kelakarnye movie ni dah lama terperuk
dekat saya punya hard disk tapi saya tak tengok..
sampailah semalam saya marathon movie
and salah satunya ialah
“ the curious case of Benjamin button “
Ok cerita ni saya sangat suka..
Conti, sangat bagus, jalan cerita, cinematography,
costume, memang superb
That’s why menang banyak award
This movie for me it’s so romantic
(especially bila tgk matahari terbit )
Cerita dia macam ni Benjamin (brad pitt) dilahirkan dalam rupa paras yang tua. Semakin umur Benjamin meningkat paras rupanya akan menjadi lebih tua. Dan bila umurnya meningkat paras rupanya makin muda. Dalam pada itu, ada seorang perempuan yang bernama daisy yang berkawan dengan Benjamin ketika dia masih kecil.. Saya tak nak cerita lebih lanjut yang saya nak tekankan ialah betapa daisy mencintai Benjamin segala poskad, surat, ticket atau apa sahaja yang diberikan oleh Benjamin disimpan rapi oleh daisy (yang ni macam cerita dear john) dan yang paling penting ialah daisy tulis segalanya didalam diary.

No comments:

Post a Comment