Feb 15, 2011

why are YOU in my dreams

(lukisan sahaja)

saya tak tahu apa maknanya mimpi saya ini..
you know what.. saya tak pernah mimpi SI DIA
and saya tak nak SI DIA muncul dalam mimpi saya
dahlah dalam mimpi
ok, apa yang saya tahu pasal mimpi ialah mainan tido
tapi ada juga sesetengah orang-orang tua yang kata
ada mimpi yang membawa erti
tapi saya tak tahulah samada ianya benar ataupun tidak...


contohnya :

kalau mimpi dipatuk ular - maknanya ada orang nak masuk meminang

kalau mimpi patah gigi - maknanya ada sesuatu yang buruk berlaku dengan orang yang kita kenal

kalau mimpi rama-rama ada dekat dalam rumah - maknanya ada orang jauh nak datang rumah kita


ok ini apa yang saya tahulah.. so tak tahulah betul atau tidak. anyway apa yang penting kebanyakkan mimpi saya selalunya terbalik.. kalau saya mimpi happy maknanya saya akan sedih, bila saya mimpi sedih, saya akan happy.. inilah saya punya ciri-ciri.. dah kata mainan tidurkan... anything can happen


sometimes ada juga mimpi saya yang jadi kenyataan.. tapi ambil masa yang agak lama kadang-kadang dua minggu, kadang setahun pun ada gak... mesti ada yang pelikkan macam mana saya boleh ingat.. macam saya cakap... saya ni suke ingat benda yang berlaku dekat diri saya.. walaupun benda tu agak lama, tapi saya tetap akan ingat. bagi saya apa yang berlaku dekat diri kita ni, is something that we can learn from the pass or learn something new to improve ourself. bak kata orang melayu "belajar dari kesilapan/ belajar dari pengalaman"



saya rasa cukuplah sekali je SI DIA muncul dalam mimpi saya.. saya tak suka bila SI DIA muncul dalam mimpi saya.. sebab nanti saya akan ingat dekat mimpi tu.. the things is mimpi saya tu, tak tahulah nak kata happy ke tak.. ntahlah.. apa yang penting saya tak suke someone special muncul dalam mimpi saya.. taki kiralah my family ke, si dia ke, my todd ke, saya tak suke someone special come into my dream ok..

No comments:

Post a Comment