Feb 20, 2011

satu MALAM

lepas habiskan masa keseorangan
pada malam sabtu di Bangi Kopitiam
saya terus pergi ke hospital
sebab sekarang ni my nenek sakit and
dah 2 minggu my nenek dekat hospital HUKM
and kondisi my nenek masih lagi kritikal
sedih bila tengok my nenek.. sebab sebelum ni dia sihat je
so malam ni saya bermalam di HUKM
the best part is, this is my first time
saya duduk dekat hospital untuk satu hari + tak tidur


~ satu malam di HUKM ~

saya rasa saya boleh jadi nurse sementara

lepas satu jam saya bangun then pergi jalan2 dekat dalm wad..

pesakit ada macam2 kerenah ok..

  • pesakit tidur memang tak lena

  • pesakit dah tidur sekejap then dorang bangun

  • bayangkan pukul 2 pagi pesaki boleh bangun sendiri buat nestum sebab lapar

  • ada pesakit yang overdos ubat then mengamuk tengah malam

  • lepas tu ada pesakit yang pukul 4 pagi dah siap buat kopi sebab nak breakfast

  • yang paling best bila ada pesakit yang dalam imaginasi..

  • contoh pesakit tu yek (pesakit tu ckp macam ni) - aduh, sakit... ah chao sudah datang ooo... saya banyak takut.. ah chao sudah datang oooo....

saya tengok kesian pun ada, kelakar pun ada, last sekali nurse bagi injection... then pesakit tu tidur + kena ikat..

p/s buat nurse-nurse sekalian

boleh tak tolong jangan kasar sangat

dah kata dorang semua tu pesakit..

tak kesian ke, memanglah pesakit tak boleh ikutkan sangat

tapi tolong jangan kasar dengan dorang ok

lepas tu muka tu kasi senyum sikit, jangan nak ketat je k..

pesakit yang sakit, dorang masuk hospital sebab nak dapatkan rawatan

No comments:

Post a Comment