Dec 28, 2009

sinGApoRe eve!!!! part 2

bangun pagi mesti senyum yek... ni senyuman pagi saya di singapore untuk hari kedua, walaupun kaki saya masih sakit. so jalan pun pakai selipar je.. jangan marah selipar baru... hehehe... masa ni plan pertama hendak ke little india and arab street.. so dalam plan jugak masa pergi ni nak naik cab..

xada keje yek kami, selagi boleh tangkap gambar, signboard pun nak post kan.. maklumlah perempuan... ni lepas breakfast dekat kedai kampung glam kafe.. masih lagi dekat arab street.. dekat sini memang senanglah nak cari kedai melayukan. so dah lepas makan apa lagi,, berjalan-jalan, amik gambar serta membeli belah... YAY!!!!


ni keadaan saya yang cukup melampau..huhuhu... kaki saya sakit sangat.. tak tahulah kenapa sakit. padahal dekat KL dah biasa dah jalan ulang alik dari Pavilion ke times square tapi still rasa tak larat... dalam pada tu juga dok fikir nak bagi apa untuk rakan-rakan di office.. macam biasa apa yang saya bagi ialah keychain je... sowie yek... itu je yang menarik saya rasa. hehehehe...



biasalah bila dah penat, mana-mana je boleh duduk sebab kaki dah lenguh. masa ni kami bertiga tengah tunggu mama saya shopping kain ela... tak cukup lagi tu kain ela yang saya bawak dari bandung. borong lagi dekat sini. alasannya sebab sini murah... yelah sangat mama.... arab street ni memang famous dengan kain ela.. banyak sangat orang jual kain ela daripada macam-macam jenis. lepas tu kat sini jugaklah terdapatnya souvenier-souvenier yang nak beli untuk bawak balik ke Malaysai. tengok jelah beg plastik yang adik and cousin saya pegang tu. semuanya adalah buah tangan untuk rakan-rakan di malaysia... nak cari souvenier pun rambang mata sebab pelbagai jenis n murah..



ni pulak gadis-gadis dari keluarga en yahya dan puan raftah.. hehehe... kalau part berjalan, buang duit, ketawa kuat, cakap merabak.... siapa lagi kalau bukan kami hehehehehe... ni pun sama gak otw nak balik hotel lepas dari arab street...



inilah jejaka yang yang akan menyelamatakan kami sekiranya berlaku sesuatu terhadap kami.... yeh!!!! diaorang dua orang ni jelah yang ikut kami ke singapore.. seorang is my cousin n seorang lagi husband kak ana.. still pengantin baru. so that mean ni honeymoon dorang kot.. hehehhe... masa ni otw dari arab street.. naik MRT sampai hotel, then malam bercadang untuk keluar semula. kiranya balik ni time rehat lah.. lepas tu habis kan wang.. heheheh...



ni gambar saya dengan my lovely sister.. biasalah kami berdua ni memang kaki shopping. sampai satu tahap tu adik saya boleh merajuk dengan mama saya. nak tahu sebab apa. sebabnya dia tak dapat handbag. adik saya boleh pusing satu shopping mall tu sebab nak cover dia punya marah. lepas tu dia dah ok dah, sebab apa, sebabnya the end dia dapat gak handbag yang dia nak.

ni hari kedua di Singapore.. malam tu. duit maisng-maisng dh habis untuk shopping. so lepak jelah dekat starbucks... aunty saya n my cousin masih lagi shopping sebab dorang ni suka kerja dua kali. macam saya kalau dah suka terus amik and bayar. dorang ni nak servey lah n macam-macam lagi lah. so tingal kami bereemp[at je dah relax. lagipun semua barang dah dapat. so lepak jelah. ni my mama with my cousin kak oshin. starbuck dia pun murah gak lah.

No comments:

Post a Comment