Jun 9, 2009

sekolah rendah perempuan dato abu bakar

dalam banyak sekolah ni paling mencabar... Aku nangis lagi.. Pada hal masa dekat sekolah ni semua perempuan lepas tu cousin aku pun ada kat sekolah ni. Kak Ana ada, Kak Oshin pun ada. Tapi xtahulah... yang paling teruknya masa aku nak larikan diri balik rumah ikut mama n baba ku, ramai gile cikgu n pengawas-pengawas yang kepong aku , halang aku daripada keluar daripada pintu pagar. Yang bestnya aku ni macam cute sikit masa kecik so ada sorang cikgu ni nama dia Cikgu Zaharah dia pun besar orangnya, dia boleh dukung aku bawa masuk kelas... em...... hebat tak zaman darjah satu aku... Lepas tu dalam darjah satu ni jugak lah aku kena kurung dalam toilet, kena pukul dengan rotan sebab tak nak pergi sekolah... Garang tak baba aku. Lama kelamaan aku dah okay dah. Apa lagi akulah orang yang pandai dalam kelas, akulah orang yang suka buat persembahan, akulah orang yang suka menari dan akulah orang yang ramai kawan. Mungkin semua tu pengajaran kot. So bile dah rasa macam besar sikit aku malu. WAH!!!! masa tu tak nak ramai lak kan yang ejek aku, ketawakan aku... Bukan kawan je... Masalahnya sampai cousin-cousin aku pun sama ejek aku..... abang mimi, yang lam, nyah man, aciklah n ramai lagilah...
Bila dah baik, lain lak cerita... Aku dapat jadi pengawas... n then aku masa darjah 1 sampai darjah 4 aku pandai... dalam kelas asyik dapat no 1- 3 je..... so ramai cikgu suka kat aku... Lepas tu ada pulak kawan yang jealous... ada seorang india perempuan ni... dia boleh amik kertas ezam aku then tukar markah dengan aku... Apa lagi kak Ana pergilah sound minah india tu terus tukar n mama aku pergi jumpa mak dia. Itulah zaman sekolah aku di Sekolah Rendah Perempuan Dato Abu Bakar.....
aku rindukan
*puan sharifah
* cikgu zaharah
*puan siti payong
*maziah
*shazana
*fariza
*aisyah
*amah
*kok Shin Yin
* lam Chee Kiat
* hawa
n ramai lagilah dh tak ingat...
n ramai lagi dah tak ingat dah

No comments:

Post a Comment