Jun 5, 2011

apa itu cinta???

saya tak pernah minta untuk dicintai

saya tak pernah minta untuk dilukai

saya tak pernah minta hadiah mewah

saya tak pernah minta wang ringgit


tapi salah ke kalau saya minta kesetiaan,

salah ke kalau saya minta kasih sayang

atau salah ke kalau saya minta untuk dihargai


cinta pertama memang akan kekal dalam ingatan

tapi cinta terakhir akan kekal sampai mati

bila saya kata awak orang terakhir

jadi itulah janji saya..


bercinta memang indah

bercinta juga adalah satu hubungan

dalam perhubungan ada pasang surut

ada jodoh adalah

kalau tak ada jodoh, hubungan cinta akan berakhir


tapi orang kata cinta itu buta

tapi kenapa lafaz cinta boleh diungkap seribu kali

dengan orang yang berbeza

bila hubungan berakhir

dapat pengganti, lafaz cinta itu

akan diucap sekali lagi

tapi dengan pasangan yang berbeza

apa makna cinta sebenarnya???



No comments:

Post a Comment