Apr 5, 2011

APPRECIATE


MR SB i pinjam bunga u jap...


FLOWER, GIFT, ICE CREAM, CHOCOLATE, PICNIC...


semua benda ni sinonim dengan perempuan. Kalau dalam 10 tu mungkin ada sorang je yang tak suke benda-benda macam ni. But then, trust me dude perempuan akan tersengih, tersenyum, blushing or whatever, bila someone that she love give all of this thing to them. Even dorang marah mana sekali pun, dorang still akan senyum.



post ini actually refer to my friend =

MR. SB and ada lagi dua tiga orang my boy friends

yang call and mengadu dekat saya,

then me as a friend, tolong apa yang saya boleh tolong

(alasan yang sama)


kadang-kadang saya tak boleh terima bila ada pasangan ni yang dah agak lama menjalinkan hubungan sebagai pasangan kekasih, tiba-tiba dorang amik keputusan untuk putus dengan alasan ~ BUSY / SIBUK ~.... please.. Kerja bukan satu benda yang boleh dijadikan sebagai alasan. Bagi saya kerja is a kerjaya.. Kalau bercinta sekali pun if pasangan (lelaki) tak bekerja maknanya lelaki tu tak sesuai nak dijadikan sebagai ketua keluarga. So nanti bila lelaki tak kerja perempuan marah pulak kan.. so please do not make the job as an excuse or reason to left someone.


Saya bukan menyebelahi sesiapa, bukan kaum adam ataupun kaum hawa, tapi saya lihat dari perspektif sebagai seorang perempuan yang ingin dirinya disayangi, dibelai bukan dengan harta benda tetapi dengan kasih sayang. For me now, perempuan boleh berdikari, perempuan dah pandai cari duit sendiri. But perempuan ingin kasih sayang dan kesetiaan.. Sebab kalau nak ikutkan pengorbanan, dalam perhubungan memang perlukan pengorbanan.


So apa yang penting, seseorang itu perlu belajar menghargai or appreciate. Bila dah dapat perempuan atau lelaki yang sesuai, yang kita rasa sayang, cinta dan bersedia atau yakin untuk sehidup semati dengan dia, pls give and take in your relationship.. Jangan sebab perkara yang remeh, boleh jadi alasan untuk putus. Kadang-kadang tak rasa rugi ke, bila dah couple lama bertahun-tahun, tiba-tiba putus..


And one more thing sekarang susah nak cari lelaki atau perempuan yang betul-betul ikhlas untuk mencintai dan dicintai.. "Bila lelaki baik sangat, perempuan buat hal." "Bila perempuan baik sangat lelaki pulak buat hal.." Tak boleh ke bercinta dengan hati yang ikhlas. Sebab bagi saya cinta adalah yang sesuatu yang indah.


Kalau ada sesuatu berlaku dalam perhubungan tak kira sama ada sudah berkahwin ataupun belum itu semua adalah ketentuan dari ALLAH s.w.t. Sebab kita sebagai umat islam yang hidup dibumi ini adalah merancang tapi yang tentukan hanya YANG MAHA ESA..


to all my boys friend yang call saya last week or last 2, 3 weeks yang cerita pasal relationship dekat saya.. thanks coz tell me the story.. and thanks again because cari saya bila dalam kesusahan.. saya suke, i'll appreciate that... i know u guys a good man.. bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor.... but bila dah jumpa yang sesuai please love her like you love yourself ok.. jangan repeat benda yang sama.. try to improve yourself ok..


No comments:

Post a Comment